۴ اردیبهشت ۱۳۸۸، ۱۲:۴۷

2 سند راهبردی ساماندهی آسیبهای اجتماعی امضا شد

هجدهمین نشست کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداریهای کلانشهرهای کشور با امضای دو سند راهبردی در حوزه های مطالعات اجتماعی و ساماندهی آسیب های اجتماعی توسط 11 کلانشهر به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در ابتدای این نشست که صبح امروز با حضور معاونین فرهنگی و اجتماعی و روسای سازمان های فرهنگی هنری شهرداریهای کلانشهرها در شهر اهواز برگزار شد، با تاکید بر نقش موثر مدیران فرهنگی و اجتماعی شهرداریهای کلانشهرها در فضای فرهنگی و اجتماعی کشور، تصریح کرد: از آنجا که شهرها و مناطق دیگر کشور از کلانشهرها الگو می گیرند، مسئولیت نهادهای فرهنگی شهرهای بزرگ بسیار سنگین است.

آیت الله موسوی جزایری  با اشاره به توان و امکانات خوب کلانشهرها ، خواستار همکاری و فعالیت مشترک تمامی نهادها و دستگاههای فرهنگی اعم از سازمان تبلیغات ، آموزش و پرورش، مساجد، ارشاد اسلامی و .. تحت مدیریت واحد شد و گفت : باید همه ادارات در جهت تحصیل رضایت مردم گام بردارند و برای اینکه بتوانیم یک جامعه سالم ایجاد کنیم باید تمام فعالیت ها منطبق بر اخلاقیات و معارف دینی باشد.

همچنین احمد نوریان دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در ادامه این نشست شهرداریهای کلانشهرها همسان سازی، انتقال تجربیات، وحدت رویه، آشنایی با ظرفیتهای یکدیگر و ایجاد هماهنگی در فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی شهرهای بزرگ را از اهداف شکل گیری  این کمیسیون دانست.

وی با اشاره به مصوبات این کمیسیون در سال گذشته، اظهار داشت: امضای چهار سند و تفاهم نامه در زمینه سلامت، آموزش های شهری ، ورزش و تربیت بدنی و گردشگری از جمله این توفیقات است و همچنین در سال گذشته کلانشهرها فعالیتهای مشترکی را در زمینه طرح استقبال از بهار، یکصدمین سال تصویب قانون بلدیه ، ساماندهی کتابخانه های عمومی ، کاهش اسکان غیر رسمی در شهرهای بزرگ و سی امین سال پیروزی انقلاب اجرا کردند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ادامه از اجرای فعالیتهای مشترک جدید در سال جاری خبر داد و گفت: در نشست اهواز سند راهبردی توسعه محله ای و کارآفرینی تنظیم شد و تفاهم نامه مطالعات اجتماعی و آسیبهای اجتماعی به امضا مدیران فرهنگی و اجتماعی 11 کلانشهر رسید.

وی از بررسی نقش مدیریت شهری در اصلاح الگوی مصرف در این کمیسیون خبر داد و افزود : برپایی نمایشگاه اوقات فراغت و گردشگری در 11 کلانشهر کشور در ایام تابستان و برپایی هفته های فرهنگی کلانشهرها از دیگر مصوبات این نشست است که اولین هفته فرهنگی توسط شهرداری شیراز در اهواز برگزار شد.

رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به مصوبه شورای فرهنگی عمومی مبنی بر گرامیداشت روز جمهوری اسلامی گفت: شهرداری تهران طی سه سال گذشته به مناسبت روز 12 فروردین اقدام به برگزاری جشن و نورافشانی کرده است و در نشست اخیر مصوب شد از سال آینده مراسم روز جمهوری اسلامی به طور همزمان در 11 کلانشهر برگزار شود.

وی در ادامه مهمترین دستور کار این نشست را برای نقش مدیریت شهری در اصلاح الگوی مصرف عنوان و تاکید کرد: مصرف یک رفتار انسانی و رفتار بر مبنای باورها و نگرشهای افراد شکل می گیرد و از آنجا که مدیریت شهری بیشترین تماس با زندگی مردم دارد در این زمینه می تواند نقش موثری داشته باشد.

نوریان با تاکید براین نکته که هر نهادی باید اصلاح را از درون خود شروع کند و موانع خدمات دهی به مردم را رفع نماید و هزینه های خود را کاهش دهد افزود: در این مسیر ورودی ها، فرآیندها، فواید و بازخورد سنجی مهم است و باید به هزینه و فایده هر فعالیت توجه شود در واقع باید مسئله یابی کنیم و شهرداری های کلان شهرها مشترکا روی آن کار کنند.

نوریان اضافه کرد: در تبلیغات شهری، شعارها باید حساب شده باشد و فضای مناسبی برای اقدامات اجرایی به وجود آورد، این موضوع یک بحث ملی است و برای عملیاتی کردن آن باید از شعار زدگی پرهیز کرد.

کد خبر 866270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha